الفنانة سارة نخلة تدخل المستشفى بسبب قرصة نملة: كنت بموت

الفنانة سارة نخلة تجري عملية جراحية بسبب نملة.. تفاصيل
سارة نخلة توضح أن قرصة نملة تسببت في دخولها الطوارئ- أرشيف

نتيجة تعرضها إلى قرصة نملة، وصفت الفنانة السورية سارة نخلة مراحل تطور مرضها بأنها “غريبة”، وأنها “تموت من الوجع”، وعلى إثر ذلك جرى نقلها إلى المستشفى.

وقالت سارة نخلة في منشور على صفحتها الرسمية على موقع إنستجرام: “أنا أول مرة بعمل الحركة دي ولا عمري حبيت حد يشوفني تعبانة أو ضعيفة بس الحوار غريب شوية أو شويتين الحقيقة”.

سارة نخلة

وأضافت الفنانة سارة نخلة: “دي كانت ليلتي في المستشفى بعد ما روحت البيت بعدين حسيت بوجع رهيب روحت المستشفى وعملت نقدر نقول نصف عملية عشان التخدير كان موضعي عشان مش عارفة أستحمل الألم”.

وأوضحت أنها كانت مصابة بنزلة برد: “كمان كان عندي برد أصلا وبقالي أربع أيام مش بأكل كويس ومش بنام كويس وكل شوية بدوخ بس السبب اللي دخلني المستشفى بالليل وبكل بساطة هو نملة، صدقوني نملة، تخيلوا لما تبقوا طول الوقت بتحاولوا تبقوا أقوى وكويسين وتيجوا على نفسكوا وفي الآخر نملة تدخلكو العمليات”.

وتابعت أن قرصة نملة تسببت في دخولها الطوارئ: “ببساطة نملة قرصتني عملت التهاب بعدين خراج وكل دا أنا فاكرة إنها ناموسة عادية عشان أنا جسمي حساس جدا، بس وصلت لدرجة بالليل إني مش عارفة أقعد دقيقة من الوجع والسخونية والدوخة ودخلت الطوارئ على طول والدكتور فتح الخراج طبعا كنت بموت من الوجع بس الحمدلله عدت على خير”.

View this post on Instagram

انا اول مرة بعمل الحركة دي ولا عمري حبيت حد يشوفني تعبانة او ضعيفة بس الحوار غريب شوية او شويتين الحقيقة . دي كانت ليلتي في المستشفى بعد ما روحت البيت بعدين حسيت بوجع رهيب روحت المستشفى و عملت نقدر نقول نصف عمليه عشان التخدير كان موضعي عشان مش عارفة استحمل الألم بس غير اننا كان عندي برد اصلا و بقالي اربع ايام مش باكل كويس ومش بنام كويس و كل شوية بدوخ بس السبب الي دخلني المستشفى بالليل و بكل بساطة هو نملة ، صدقوني نملة … تخيلوا لما تبقوا طول الوقت بتحاولوا تبقوا أقوى و كويسين و تيجوا على نفسكوا و في الآخر نملة تدخلكو العمليات 🙈 ببساطة نملة قرصتني عملت التهاب بعدين خراج وكل دا انا فاكرة انها ناموسة عادية عشان انا جسمي حساس جدا بس وصلت لدرجة بالليل اني مش عارفة اقعد دقيقة من الوجع و السخونية و الدوخة و دخلت الطوارئ على طول و الدكتور فتح الخراج طبعا كنت بموت من الوجع بس الحمدلله عدت على خير الحمدلله على كل حال وانا في بيتي دلوقتي بس يارب ابقى احسن و الجرح يلم بسرعة عشان اقدر أوقف تاني 🤷🏽‍♀️🙏

A post shared by Sarah Nakhleh سارة نخلة (@sarah.nakhleh) on

سارة وأحمد

وكانت الفنانة سارة نخلة، قد حصلت، في 17 من يناير الماضي، على حكم من محكمة 6 أكتوبر الجزئية بالحبس لمدة سنتين على طليقها الفنان أحمد عبد الله محمود، بعد تقدم عاصم قنديل، محامي سارة، ببلاغ ضده في محكمة السادس من أكتوبر، لخيانته وصل أمانة.

كما أصدرت محكمة جنح الدقي بالجيزة، حكمها بمعاقبة الفنان أحمد عبد الله محمود، بالحبس لمدة ثلاثة أشهر، وكفالة 200 جنيه لإيقاف التنفيذ، بعد إدانته في اتهامه بضرب زوجته الممثلة السورية سارة نخلة، التي حررت بلاغا ضده في 26 أكتوبر من العام الماضي، حمل رقم 16125 جنح الدقي.

يذكر أنه كانت هناك قضايا متبادلة بين أحمد عبد الله وطليقته، إذ برأت محكمة جنح أكتوبر، في 14 من نفس الشهر، الفنانة سارة نخلة، من تهمة التعدي بالضرب على “حنان حماد علي البمبي” والدة طليقها الفنان أحمد عبد الله محمود، وقضت برفض الدعوى المدنية.

وانفصل أحمد عبدالله محمود وسارة نخلة بعد زواج ثلاث سنوات، دون أن يكشفا أسباب الطلاق، إلا أن الفنانة السورية كشفت من خلال منشور أنها في طريقها لرفع دعوى خلع.

عبد الله محمد

شاهد المزيد

أضف تعليق

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.